środa, 10 grudnia 2014

Jeden wybór może Cię zmienić...

http://4.bp.blogspot.com
Dzień dobry robaczki! :) Dzisiaj chciałam przedstawić Wam książkę, w której zakochałam się prawie tak mocno, jak w poprzednio opisywanej trylogii Delirium.
Mowa o powieści Veroniki Roth Niezgodna. :)

http://ecsmedia.pl

Najpierw zapraszam do zapoznania się, co mówi "ztyłuksiażka" :)

Jeden wybór może Cię zmienić...

Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy 16-tolatek, przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.

Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest Niezgodny - i musi zostać wyeliminowany...

Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. (...) Będzie musiała (...) zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami (...) i przekonać się, czy w nowym życiu (...) jest miejsce na miłość.

(...)

A Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.

Mówi się, że książka ta jest wierną kopią Igrzysk Śmierci. No to to już jest absolutnie śmieszne. Nie dostrzegam żadnego podobieństwa oprócz wątku miłosnego. Równie dobrze można porównać Niezgodną do którejkolwiek z książek E. Giffin.

Tak to wygląda w teorii. A jaka jest praktyka?

Książka od początku wciąga :) Nie ma zbędnego pierdu pierdu ani rozległych opisów jak to niekiedy bywa. Kiedy poznajemy Beatrice, od początku ma się wrażenie, że coś tu nie gra, że coś nie jest tak, jak powinno. Beatrice nie pasuje do świata, w którym żyje. I wiedzą to wszyscy.
Nie wiem, jak opisać fabułe, nie zdradzając zbyt dużo, dlatego też celowo opuściłam spoilerowe fragmenty "ztyłuksiążki" i nie polecam jej czytać.
W ogóle, nigdy jej nie czytajcie. Ani niczego, co jest z przodu. Ani komentarzy w sieci. To niebezpieczne.

Niedługo po dokonaniu przez Beatrice wyboru, poznaje ona tajemniczego chłopaka o zagadkowym imieniu Cztery. Oczywiście całość jego postaci z czasem się wyjaśnia, ale przez długi czas to człowiek-zagadka, który często zachowuje się jak typowa baba, wysyłając bohaterce watahę sprzecznych komunikatów. Cztery to typowe ciacho, boski żigolo w Europie, który na pierwszy rzut oka jest typowym zbyt pewnym siebie gburem-idiotą (aczkolwiek jest ciachem, więc można mu to wybaczyć) I jak to bywa w tego typu książkach, między Beatrice i tym gburem-idiotą pojawia się gorący romans - o wiele bardziej gorący niż w Delirium, chociaż swoje apogeum osiąga dopiero w kolejnych tomach (o tym za chwilę). Historia obojga się ze sobą przeplata i mimo że na pierwszy rzut oka pochodzą oni z dwóch różnych światów, z czasem okazuje się, że więcej ich łączy niż dzieli :)

Brzmi to jakbym go nie polubiła. Oczywiście, że polubiłam, bo kocham wszystkie te książkowe ciasteczka, ale pierwsze moje wrażenie o nim mimo wszystko pozostało. Chociaż, mnie to akurat do takich ciągnie najbardziej :D

Teoretycznie powinnam Wam także opowiedzieć o kolejnych tomach, ale tutaj sprawa wygląda tak, że jestem w trakcie czytania drugiego i nie mam pojęcia, jak się skończy, a trzeciego póki co nie zamierzam czytać właśnie dlatego, że wiem, jak się skończy (zue spoilery) i mam nadzieję, że niedługo zapomnę i będę mogła mieć niespodziankę ;)

Co do samej Niezgodnej, jestem baaardzo zachwycona i gdyby nie fakt, że koleżanka zaspoilerowała mi ostatni tom, pewnie trylogia zajęłaby miejsce Delirium. I kto wie, może kiedyś zajmie. :)

Warto też dodać, że autorka wydała także czwarty tom (swoją drogą, fascynują mnie trylogie, które mają cztery tomy :D), który jest prequlem wszystkich wydarzeń z kolejnych tomów, opowiedzianych z perspektywy Cztery. Powstał też film (kolejne tomy również doczekają się swojej adaptacji) i co za tym idzie, także filmowa okładka :)

http://ecsmedia.pl



http://free-torrents.pl

Generalnie książkę, jako osobną jednostkę, niezależną od reszty tomów, oceniam na 5/5 :) Przy okazji serdecznie polecam, jeśli lubicie powieści antyutopijne. :)


A Wy co ostatnio czytacie? :) Zachęciłam Was do Niezgodnej? :)




Przypominam o rozdaniu! :)





Buziaki! :*

6 komentarzy:

  1. Ta powieść raczej nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja właśnie jestem w trakcie, ale już wiem, że książka jest lepsza :)

      Usuń
  3. świetna seria chociaż z ostatnim tomem się autorka nie popisała - napisany jakby na szybko i bez przemyślenia:) jest też teraz dostępna mini książka 'zanim Tobias poznał Tris', ale to też trochę takie naciąganie na kasę - jeden rozdział wnosi coś nowego reszta książki już znana:) do Delirum się zabieram, ja polecam serię 'rebeliant, legenda' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta góra lepsza niż tamta sama kawa! :D

    OdpowiedzUsuń

Przeczytaj zanim skomentujesz!

Jestem wdzięczna za każdy komentarz i zawsze odwiedzam blogi komentujących :) Jednak jeśli obejrzysz zdjęcia i napiszesz "super post/recenzja/migawka/ulubieńcy/denko/cotamchcesz", lepiej sobie daruj. Dla mnie liczy się jakość komentarzy, a nie ich ilość. Nie piszę tych postów dla siebie ;) Jeśli uważasz, że za dużo tu czytania, przynajmniej wyłap esencję. Puste komentarze są bardzo przykre ;)