piątek, 6 marca 2015

Rezerwat Niebieskich Ptaków czyli coś dla leniwych :)

Witajcie moi drodzy! :) Niby człowiek wraca na weekend do domu, a i tak nie ma na nic czasu... ciągle coś nowego się dzieje! Też tak macie? :) Dziś miała być recenzja kosmetyczna, ale zbuntowało się wszystko, co mogło: światło dookoła, mój aparat i czas, którego mi wiecznie brakuje. Wobec tego przychodzę dzisiaj z recenzją książki :)

ewanowak.com

Dlaczego napisałam, że to książka dla leniwych? Dlatego, że jest to bardzo lekka lektura, nie wymaga zbytniego myślenia ;)
Jestem osobą, która książki czyta dla absolutnej przyjemności i nie znoszę musieć myśleć, kiedy czytam dla relaksu :P Nie ma więc na mojej liście książek powieści psychologicznych, kryminalnych, detektywistycznych ani dramatów (za nimi nie przepadam, bo są smutne). Rezerwat Niebieskich Ptaków to luźna opowieść o dwójce ludzi w wieku licealnym, którzy stopniowo się docierają, poznają, aż w końcu podejmują ważne decyzje. Brzmi to poważnie, wiem ;) Ale Ewa Nowak cechuje się banalnością swoich tekstów, pisze o tym, co rzeczywiście ją otacza.

Historia Sary i Łukasza to po prostu zwykła opowieść o dwójce dzieciaków. Jednak jest w niej co, co sprawiło, że przeczytałam ją 5 razy pod rząd. :)

Ztyłuksiążka mówi nam, że:

Rodzina Sary Wieckiej, nastolatki z Warszawy, z dnia na dzień staje się bardzo bogata. Nagła zmiana statusu społecznego sprawia, że człowiek zaczyna zastanawiać się nad swoją przyszłością, Sara jednak, jak się wydaje, nie ma na to czasu. Seria miętowa to współczesna Polska: aktualne problemy, radości i tematy z życia tu i teraz.

Ewa Nowak bardzo lubi powtarza postaci, przez co jej książki to rodzaj sagi. Bardzo dobrze jest czytać jej książki w odpowiedniej kolejności, żeby więcej zrozumieć (tą kolejnością jest chyba rok wydania, logicznie myśląc :D). 


empik.com


Sara różni się od reszty swojej rodziny, jest pokorna i skromna, a kiedy poznaje Łukasza, obie te cechy stają się jeszcze bardziej widoczne na tle jego przebojowości.

Książka napisana jest prostym językiem, pokazuje szeroko zakrojone mankamenty społeczne, wplecione w zwykłą opowieść. Powtarzam się :)

W zasadzie Rezerwat... czytałam dość dawno, jednak mam ochotę do niego wrócić, będzie to cudowna odskocznia od Krasickiego -.- Nie wiem, czy z perspektywy czasu wciągnęłaby mnie tak bardzo, że aż przeczytałabym ją 5 razy pod rząd, niemniej jednak z czystym sumieniem zaliczam ją do moich ulubieńców :)

Generalnie książkę oceniam na 5/5 i polecam każdemu, kto w wolnym czasie nie lubi wysilać intelektu :P

A Wy co ostatnio czytaliście? :)



7 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o mnie..."Język niemowląt" Tracy Hogg, Melinda Blau:) Świetna książka dla nowicjuszek w świecie mam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale z chęcią to nadrobię :-) Ja ostatnio przeczytałam "Zniknięcie" (thriller korporacyjny - gorąco polecam, mimo że napisałaś, że nie przepadasz) :-) Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tych książek, jednak myślę, że z chęcią bym po nie sięgnęłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio czytam głównie książki na temat odżywiania :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. nie miałam czasu czytać ostatnio, ale ta książka brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam i raczej nie planuję, wolę inne gatunki.

    OdpowiedzUsuń

Przeczytaj zanim skomentujesz!

Jestem wdzięczna za każdy komentarz i zawsze odwiedzam blogi komentujących :) Jednak jeśli obejrzysz zdjęcia i napiszesz "super post/recenzja/migawka/ulubieńcy/denko/cotamchcesz", lepiej sobie daruj. Dla mnie liczy się jakość komentarzy, a nie ich ilość. Nie piszę tych postów dla siebie ;) Jeśli uważasz, że za dużo tu czytania, przynajmniej wyłap esencję. Puste komentarze są bardzo przykre ;)